zaterdag 5 augustus 2017

Fort Lauderdale en Sawgrass Mills

Vandaag was onze laatste volledige dag in Florida. Morgenavond om 20.40 uur (Amerikaanse tijd) vliegen we helaas weer naar huis. We kunnen terugkijken op een geweldige vakantie!

Maar eerst de dag van vandaag. Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Alleen Olaf voelde die behoefte niet, hij lag om kwart over 9 al in het zwembad. En ik zat erbij want hij mag niet zonder volwassene erbij zwemmen.

Om kwart over 10 zijn we, op aanraden van de eigenaresse van het hotel, gaan ontbijten bij El Mar cafe. Het was inderdaad goed eten. Ik had scrambled eggs met toast (en gebakken aardappels, blijft vreemd 's morgens vroeg!), Maurice een omelet met bacon, toast en gebakken aardappels. Olaf had een Mickey Mouse pancake met bacon en Caro toast met ham. Het cafe zat helemaal vol, populair tentje dus. Ze draaiden er lekkere '80s muziek.


Hierna zijn we naar het strand gegaan. Olaf, die had gezegd dat hij niet naar het strand wilde lag als eerste in het water! Caro en ik volgden heel snel. We hebben met zijn 3en veel lol gehad in de golven. Maurice wilde niet zwemmen in zee en is op de pier gaan kijken. Hij moest entree betalen ($ 2,00) om op de pier te komen. Er werd héél veel gevist op de pier. Als aas gebruikten ze complete vissenkoppen of inktvissen. Er werd best veel gevangen ook best grote vissen. Maar goed dat Caro en Olaf dat niet hebben gezien, dan waren ze gillend het water uit gerend!








Rond half 1 hebben we het strand verlaten. We kwamen langs een aantal leuke winkeltjes. Eentje waar ze hondjes verkochten. De puppies zaten in kooien in de etalage en Caro móést hier natuurlijk naar binnen! We hebben een tijdje staan kijken, de beagle/chiwawa was toch wel onze favoriet!

Bij het hotel hebben we nog tot half 3 bij het zwembad gelegen. Nog even genieten van het mooie weer want volgens mij is het weer in Nederland niet zo best! Ik heb helaas iets te hard genoten, of ik had me gewoon niet goed genoeg ingesmeerd, ik ben flink verbrand op mijn buik! Au!

Na alle 4 gedoucht te hebben zijn we in de auto gestapt en zijn we naar de Sawgrass Mills Mall gereden om voor de laatste keer nog flink te shoppen en dat is natuurlijk weer aardig gelukt! Voor Olaf, Caro en voor mij een paar Adidas Superstar Sneakers, wat kleren bij de GAP en voor Caro bij Justice en een vest van Superdry voor mij. We hebben ook maar een grote reistas gekocht want alle spullen gaan niet passen in de 3 koffers die we nu bij ons hebben!

We hebben gegeten bij The Cheesecake Factory die in de Mall zit. En het was echt heerlijk! Olaf ging weer eens voor de pizza, Caro voor een hamburger. Maurice had de Spicy Chicken en ik had de Factory combination van Chicken Masala en Steak Diane met mashed potatoes. Dit keer maar niet voor een punt cheesecake gekozen, de vorige keer zat ik daar zo vol van!

Op de weg terug zijn we nog even gestopt bij de Publix voor wat laatste boodschappen. Natuurlijk nemen we de Ranch dressing mee naar huis en ook de M&M's Caramel! Verder nog wat koekjes en snoepjes voor in het vliegtuig.

Bij het hotel aangekomen de auto helemaal leeggehaald, prijskaartjes van de nieuwe aankopen gehaald en de koffers ingepakt. Alles staat klaar. Alleen nog het verslag schrijven en dan ga ik beginnen aan de laatste nacht slapen in Amerika.

Morgen nog wat sightseeing in Miami doen en op visite bij Jackie, nicht van Maurice. En dan leveren we rond 17.00 uur onze Nissan Rogue weer in en zit onze Florida reis er helaas op.

5 opmerkingen:

  1. Het zit er op
    Wij hebben genoten van jullie verhalen
    Nog even gezellig op visite en dan weer naar huis
    Alvast een goede reis en bedankt dat we mochten mee genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Joke en Gerrit, leuk dat jullie iedere dag hebben meegelezen en ook regelmatig een reactie hebben geplaatst. Iedere ochtend checkte ik vol spanning of er reacties waren want het is toch leuk om bevestiging te krijgen dat mensen het lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was n mooie reis! Fijne vlucht terug en t weer valt best mee hier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankje voor je leuke verslag. Alvast een hele goede terugvlucht gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie genoten. Een heerlijke vakantie om de komende tijd op terug te kijken. Dank je wel dat ik heb me heb mogen genieten van jullie Amerika-avontuur. Het maakt wel dat mijn heimwee naar Amerika nog groter is dan anders... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen