maandag 7 augustus 2017

Onze laatste dag in Miami.

Vanmorgen hadden we al voor 9.00 uur uitgecheckt. Nog even gesproken met de eigenaresse van het hotel en haar verteld dat we een fijn verblijf hebben gehad in haar hotel en dat we zéker een goede recensie zullen schrijven op Booking.com.

Vervolgens weer naar El Mar cafe voor het ontbijt. De serveerster herkende ons nog van gisteren en wist nog wat we wilden drinken, ik weet niet of dat nu een goed of een slecht teken was hahaha!

We moesten redelijk snel ontbijten, we moesten om half 11 in Miami Beach zijn voor onze Duck Tour en dat was nog zo'n 50 minuten rijden. Op de I-95 kwamen we in de file terecht, de mensen die mij kennen weten dat dat niet goed was voor mijn zenuwen. Ik raak altijd helemaal in de stress wanneer ik de afgesproken tijd niet ga redden. Om kwart over 10 naar ze gebeld, geen probleem dat we iets later zouden komen, als we er maar voor 11.00 uur waren. Pffff, ik kon weer rustiger gaan ademhalen!

We waren er uiteindelijk om 10.40. Snel de auto geparkeerd, tickets opgehaald en een sanitaire stop gemaakt. En om 11.00 uur konden we instappen. Of was het nu 'aan boord gaan'? Want bij Duck Tours zit je in een amfibievoertuig en maak je een tour zowel over land als door het water.

De tour duurde 90 minuten en onze gids, de zeer grappige Rick, vertelde veel over het ontstaan van Miami en het Art Deco District. Ook vertelde hij dat in de jaren 50 en 60 South Beach een populaire bestemming was en the place to be. In de jaren 70 verloor Miami zijn populariteit bij de toeristen en the rich and famous. De drugswereld ontdekte Miami en in de  jaren 70 en 80 was er veel criminaliteit. Tegenwoordig is Miami weer een populaire bestemming. Er wordt veel bijgebouwd en de prijzen van een appartement in downtown liggen bizar hoog.

Het was trouwens best raar om zo van de weg het water in te rijden!

Eenmaal in het water voeren we langs Star, Palm en Hibiscus Island, de eilanden waren grote sterren als Gloria Estefan, Alycia Keys, Jacky Chan en Enrique Iglesias een huis hebben. Deze eilanden kun je niet zomaar betreden. Je krijgt alleen toegang wanneer je er woont of wanneer je geregistreerd staat als gast van een bewoner. Wat een geweldige huizen staan er!

Huis van Enrique Iglesias

Huis van Jacky Chan

De gids liet ons ook plekken zien waar CSI Miami werd opgenomen en de haven waar Sonny Crocket in Miami Vice op zijn boot woonde.

De 90 minuten waren echt zo voorbij, wat een leuke tour was dit!
Dit was het huis van Gianni Versace. Voor dit huis is hij in 1997 doodgeschoten. Het is nu een hotel.

Net toen we uitstapten begon het te regenen. Het was een kleine maar hevige bui en we zijn snel een winkel binnen gegaan om even te schuilen. Al snel was het weer droog en zijn we naar de auto gelopen.

Onze laatste stop voordat we naar het vliegveld zouden gaan was een bezoek aan Jackie, Pedro en Shannen. Wat een gezellig bezoek was het! We hebben heerlijk zitten kletsen en voor we het wisten was het 16.00 uur en moesten we alweer weg. We hebben ze bedankt voor de gastvrijheid en gezegd dat ze van harte welkom zijn bij ons wanneer ze weer in Nederland zijn en dat wij ze dan Utrecht laten zien.

De reis naar het vliegveld ging snel. Auto inleveren ging ook voorspoedig en voor we het wisten hadden we de koffers ingeleverd en waren we door de security. En toen maar wachten op het erg saaie vliegveld. We vertrekken van de E-terminal en daar is echt helemaal niets te beleven. 1 klein taxfree winkeltje en 3 tentjes waar je iets kunt eten. Ik had toch wel meer verwacht van een terminal voor een internationale vlucht!

We gaan nu bijna boarden. Voor vandaag eindig ik dit verslag. Morgen plaats ik de foto's erbij en volgt het laatste verslag.

1. Je bent denken we zowat thuis dus welkom tjuis
    En nogmaals bedankt dat je ons heb laten mee genieten
    We wachten nog op de laatste foto's en het resumee