donderdag 3 augustus 2017

The Florida Keys

Wat een mooie dag hebben we vandaag weer beleefd! Heel veel mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan.

We begonnen vanmorgen met een lekker ontbijtbuffet in het hotel. Je kon hier zelf wafels bakken, dat vonden Caro en Olaf natuurlijk helemaal geweldig! Rond 10.00 uur checkten we uit en begonnen we aan onze reis naar Key West.

De eerste stop vandaag was bij Robbie's Marina op Islamorada. Dit was één van de tips die ik gevonden had op het Floridaforum; we hadden hier nooit gestopt als we het niet geweten hadden maar we vonden het geweldig! Tegen betaling kon je een emmertje vis kopen en deze voeren aan de Tarpons. Dit zijn echt hele grote vissen die uit het water omhoog komen om de visjes uit je handen te pakken. Een hele belevenis maar ook best eng! Ze waren echt héél snel! En eromheen zitten, lopen en zwemmen veel pelikanen die graag een visje meepikken.

We hebben na het vissen voeren nog even gekeken bij de winkeltjes; Caro en ik hebben allebei een armbandje gekocht.

Vervolgens zijn we zo'n 5 mijl teruggereden naar Morada Bay Cafe (wederom een tip van het Floridaforum), een hele mooie, rustige plek om te stoppen voor een lunchbreak. We hebben écht genoten van ons koude drankje, geserveerd in een grote mason jar, want het is vandaag weer zó heet!! En natuurlijk van het uitzicht. En als klap op de vuurpijl spotten we op het strand ook nog onze eerste leguaan!

Onze volgende stop was aan het einde van de 7 mile bridge. Naast deze brug ligt nog de oude brug. Het eerste stuk van de oude brug is nog toegankelijk. We zijn er een stuk opgelopen en hebben wat foto's gemaakt. Daarna snel weer de auto met airconditioning  in want het is echt zweten vandaag!

Een klein stukje verder kwamen we op Pine Key. Deze key staat bekend om de Key Deer, de kleinste hertensoort ter wereld. We hadden geen idee waar we moesten kijken en zijn zomaar wat straten ingereden. En opeens zagen we in een straatje een hertje staan. Wij er naartoe gereden. We maakten vanaf een flinke afstand foto's want we wilden het hertje niet bang maken. Er kwam een mevrouw naar buiten en vroeg of ze ons ergens mee kon helpen. Wij zeiden dat we naar het hertje stonden te kijken. Ze vertelde dat dit hertje nog jong was en dus een beetje bangig. Maar dat we, als we nog iets door zouden rijden er veel meer zouden zien en dat ze heel tam zijn.

Dus wij weer verder gereden en opeens zagen we in een straat er 3 lopen! Wij gauw de auto geparkeerd en er zachtjes naartoe gelopen. Deze hertjes waren inderdaad niet bang! Ze kwamen gewoon naar je toe en ze aten bloemen uit je hand. Je kon ze zelfs aaien! Caro en Olaf waren helemaal verliefd op de hertjes! Wat een geweldige ervaring!

Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Key West en hebben gauw de verkoeling van het zwembad opgezocht. Nou ja, verkoeling, het leek wel badwater! Bij het zwembad hebben we ook weer 2 leguanen zien zitten.

Om 19.00 uur hebben we de shuttlebus van het hotel genomen naar het oude centrum. We zijn naar Mallory Square gelopen en hebben daar staan kijken bij een erg grappige straatartiest. De zonsondergang was helaas niet spectaculair, er zaten wat wolken in de weg.

Daarna hebben we een restaurant opgezocht, wat nog best moeilijk was want het waren voornamelijk barren wat we tegenkwamen. Maar uiteindelijk hebben we toch wat gevonden en hebben we bij restaurant Margaritaville allemaal een heerlijke hamburger gegeten.

Nadat we voor Caro en Olaf nog een tshirt hebben gekocht zijn we weer teruggelopen naar de plek waar de shuttlebus ons weer zou ophalen. Om tien uur waren we weer bij het hotel. We hebben nog snel wat koude drankjes uit de automaat gehaald en een emmertje ijs en onder het genot van een koude Gatorade met kersensmaak zit ik nu dit verslag te typen.