vrijdag 4 augustus 2017

Our last stop

Vandaag zijn we afgereisd naar ons laatste hotel van deze vakantie. Nog maar 2 nachtjes en dan zit onze mooie reis er helaas alweer op...snik!

Nog maar niet aan denken! Eerst maar genieten van vandaag.

Er was geen ontbijt inbegrepen bij ons hotel dus zonder gegeten te hebben hebben we om 9.15 uur uitgecheckt.

We zijn meteen naar het meest zuidelijke punt van Amerika gereden waar de zéér bekende landmark staat waar iedereen mee op de foto wil, wij natúúrlijk ook! Er stond een kleine rij en we zijn netjes achteraan gesloten. Het ging gelukkig snel en na 5 minuten stonden wij ook naast de beroemde.......  waarop staat dat we maar 90 mijl verwijderd zijn van Cuba. De mensen die achter ons stonden hebben de foto's van ons gemaakt en Maurice maakte ze vervolgens van hun.

Hierna nog even de huizen bekeken in de omgeving. Ik ben echt verliefd op die witte of pastelkleurige huizen met overdekte veranda en schommelstoelen voor het huis.

Het ontbijt was niet één van de gezondste deze vakantie! Allereerst zijn we naar Old Town Bakery gereden. Ik had gelezen dat de Key Lime Pie daar erg lekker was en ik moest en zou op Key West een punt Key Lime Pie gegeten hebben! Caro en Olaf kozen samen voor een baguette. Vervolgens door de drive-thru van de Starbucks en daarna een paar donuts gehaald bij de Dunkin Donuts. En al deze ongezonde dingen hebben we genuttigd in de auto. De Key Lime Pie was erg lekker (maar wel zuur!) en de donut (Boston creme voor mij, Bavarian creme voor Maurice) was ook heerlijk. Olaf vond zijn donut (vanilla creme) niet lekker, Maurice heeft hem ook geproefd en zei inderdaad dat ie veel te zoet was.

Onze eerste stop was bij het Turtle Hospital op Marathon Key. Helaas was het er megadruk en konden we pas 2 uur later mee met een rondleiding. Dat gingen we dus niet doen want de reis naar ons hotel in Fort Lauderdale was nog lang.

Vervolgens hebben we een stop gemaakt bij de Sandal Outlet. Dat viel helaas erg tegen, wij vonden het geen outletprijzen! De Birckenstocks waren nog steeds 100 dollar! Wel heb ik 2 magneten en een t-shirt gekocht.

Volgende stop was Islamorada. Er zijn niet echt veel echte stranden op de Keys, vaak is het rotsachtig of groeien er heel veel waterplanten. Maar net voorbij Robbie's Marina zagen wij een stukje strand waar veel mensen aan het zwemmen waren. Wij zijn daar ook meteen gestopt, zwemkleding aan en snel de mooie blauwe zee in! Want op de Florida Keys moeten we wel in zee gezwommen hebben! Het water was echt heerlijk! We hebben lekker met zijn 4en rondgedobberd in de zee en een uurtje later zijn we weer doorgereden.

Op Key Largo hebben we onze Nissan weer wat te drinken gegeven. $ 2,20 per gallon, dat is dus 0,58 per liter!

De reis naar ons hotel in Fort Lauderdale duurde daarna nog erg lang. Het verkeer was vreselijk en het was voornamelijk file rijden. Maar we hebben in de auto lekker mee zitten zingen met dé zomerhit die we ieder uur wel een keer voorbij horen komen op de radio: Despacito van Luis Fonsi, Daddy Yankee en Justin Bieber.

Tegen 18.00 uur kwamen we eindelijk aan bij ons hotel in Fort Lauderdale. Bleek dat check-in tot 17.00 uur was en dat ze ons een email hadden gestuurd met de opmerking dat de sleutel onder de deurmat lag. Maar ik heb geen internet dus ik had de email helemaal nog niet gezien! Ik heb gebeld naar het telefoonnummer dat op de deur stond en de eigenaresse was er gelukkig heel snel. Wat een aardige dame! Vanuit een andere kamer hoorden we een hondje blaffen en al snel kwam hij de receptie in. Het was al een oud hondje en hij was blind. Hij snuffelde aan Caro en Olaf en kroop bij Olaf op schoot. En Olaf liet het toe, terwijl hij normaal heel bang voor honden is!

Nadat we de spullen in de kamer hadden gezet hebben we snel de zwemkleding aan gedaan en zijn we eerst even lekker gaan zwemmen.

Rond half 8 zijn we lopend Fort Lauderdale ingegaan want we zitten heel dicht bij de restaurants. We hebben gegeten bij het eerste restaurant dat we tegenkwamen aangezien Olaf honger had. Dit bleek een Grieks/Italiaans restaurant te zijn. Caro en ik bestelden Gyros.Het was heel anders dan het Griekse eten dat wij kennen, maar heel erg lekker en natuurlijk weer veel te veel. Naast ons zat een Amerikaans stel met een klein jongetje van 2 jaar. We raakten met hen aan de praat en hebben zeker een half uur zitten praten over van alles en nog wat. Zij wilden weten wat wij hier allemaal gedaan hadden, of dit onze eerste keer in Amerika was, hoe het is in Nederland en wat de verschillen zijn met Amerika. Wij hebben aan hun weer dingen gevraagd over typisch Amerikaanse dingen, zoals hoe het schoolsysteem in Amerika werkt. Het waserg leuk om met ze gekletst te hebben!

Na het eten zijn we terug gelopen naar het hotel, Olaf was moe en wilde graag terug. Ik lig nu in bed het verslag van vandaag te typen. Ik weet niet of het gaat lukken om foto's toe te voegen want de Wifi werkt hier niet echt heel goed.

Update: zoals jullie zien is het gelukt de foto's toe te voegen!!