zondag 16 juli 2017

And off we go!

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, onze vakantie naar Florida gaat beginnen!

De wekker ging om 5.15 uur, en hoe bijzonder, iedereen was  verbazingwekkend snel zijn bed uit! Aankleden, laatste spullen pakken (knuffels!) en nog even snel broodjes smeren zodat we kunnen ontbijten in die megalange wachtrijen die ze voorspellen op Schiphol .

Om kwart voor 6 kwam de taxi al voorrijden, een kwartier te vroeg maar we waren gelukkig al klaar.
Op dit vroege tijdstip op zondagochtend was er natuurlijk bijna geen verkeer op de weg en om half 7 werden we netjes voor de ingang van Schiphol afgezet.

De drukte viel ons héél erg mee, om 7 uur hadden we onze koffers al ingeleverd en konden we naar de security waar helemaal géén rij stond! Dus snel het meegebrachte drinken (voor in de mega wachtrij) opgedronken en door de security heen. Olaf zag er waarschijnlijk nogal gevaarlijk uit, hij moest als enige van ons gefouilleerd worden!

Na wat taxfree winkelen zaten we dus om 8 uur al te wachten! Wel met een lekkere kop koffie van de Starbucks, de eerste van deze vakantie!

De vlucht naar Londen vertrok netjes op tijd en na een uurtje vliegen stonden we op Engelse bodem. Met de bus wisselden we van terminal waar we wéér door de security moesten. Ook hier ging alles snel en konden we weer beginnen met wachten, we hadden een overstap van 3 uur.

Om half 3 (Engelse tijd) gingen we weer de lucht in. We hadden fijne plaatsen in het vliegtuig, met zijn 4en op een rij achter het schot wat de economy class van de business class scheidt, dat betekende lekker veel beenruimte. Het vliegtuig was helaas niet één van de meest recente aankopen van British Airways en 2 van de 4 videoschermpjes werkten niet. Ik heb me dus maar vermaakt met het lezen van een boek.

Om even over 6 uur Amerikaanse tijd (in Nederland was het toen al 12 uur 's nachts!) landen we in Miami. Met 2 oververmoeide kinderen moesten we toen nog door de douane. We moesten even slikken toen we die hele lange rij zagen maar uiteindelijk waren we er redelijk snel doorheen. Het zou sneller gekund hebben als de douane-beambtes iets actiever zouden zijn! Het leek de luiaard uit Zootropolis wel!!!

Toen door naar de bagageclaim, onze koffers kwamen er nét aan toe we bij de band kwamen en toen naar Hertz autoverhuur. We hebben een mooie grijze Nissan Rogue meegekregen, foto van onze bolide volgt binnenkort.

Inmiddels hadden we 2 oververmoeide kinderen die allebei al een keer hadden overgegeven dus we zijn snel in de auto gestapt en naar het hotel gereden. Gauw pyamaatjes aan en slapen gaan.

Het is inmiddels al 21.00 uur (Dus 3.00 uur in Nederland en al 22 uur wakker!). Ik heb nog even deze blog geschreven en ga denk ik ook mijn oogjes maar dicht doen, tot morgen!!!

1. Kijk, die lange reis zit er weer op. Fijn dat de drukte op Schiphol meeviel. Hopelijk een goede nachtrust en niet teveel last van de jetlag. Weet nog dat ik 1e jaar met zoon van 3 om 3.30 filmpjes zat te kijken...