vrijdag 28 juli 2017

Disney Springs en nog maar een keer Animal Kingdom

Ook vandaag begon weer met een rustige start. Vooral voor Caro, die heeft vannacht klokje rond geslapen en kwam pas om half 11 haar bed uit. Ze zal het wel nodig gehad hebben! We hebben ons vermaakt bij het zwembad en ik heb weer een wasje gedraaid.

Rond half 2 zijn we naar Disney Springs gegaan. Dit is een winkel en uitgaansgebied in Disneyworld dat gratis toegankelijk is. Hier is een hele grote Disneystore en een grote Legowinkel.



Bij aankomst zijn we eerst op zoek gegaan naar een restaurant om te lunchen. De kinderen wilden graag bij Rainforest Cafe eten. Dus achteraan gesloten in de rij. We moesten 20 minuten wachten en toen konden we aan tafel. Caro en Olaf vonden het daar geweldig! Overal om je heen bomen en planten en er stonden olifanten en gorilla's en in de bomen boven ons zaten apen (alles nep natuurlijk!). Ieder kwartier begon het te onweren en gingen alle beesten geluiden maken en bewegen. Maurice en ik hebben een lekkere pasta gegeten, Olaf pizza en Caro mini-hamburgers. Na het eten hebben Caro en Olaf allebei een knuffel gekocht in de winkel van het Rainforest Cafe.

Naast het Rainforest Cafe zat trouwens de Days of Christmas winkel en daar móést ik natuurlijk een kijkje nemen! Heel Disney Springs stond in het teken van Kerst, ze vierden Christmas in July! Dus we hoorden op verschillende plaatsen kerstliedjes en je kon zelfs met Santa op de foto! En dat wilde deze kerstgek natuurlijk héél graag!!!





Ik heb in de kerstwinkel een kerstmok (voor bij mijn verzameling) en een Christmas ornament van Mickey en Minnie gekocht.

De volgende winkel was de Disney Toystore waar Olaf zijn collectie van Toy Story uit heeft mogen breiden met een pluchen Alien en een emmer vol speelgoedsoldaatjes. Caro begint denk ik al een beetje te oud te worden voor al die Disney prullaria (of ze vindt het gewoon zonde van haar geld, dat kan natuurlijk ook).

We hebben nog even gekeken in de World of Disney (de grootste Disneystore die ik ooit heb gezien) en bij Legoworld.




Maurice heeft 2 shirts gekocht bij Under Armour en daarna zijn we naar de auto gegaan. We hadden namelijk een avond Animal Kingdom op het programma staan want we wilden heel graag de show Rivers of Light zien die we 2 dagen geleden gemist hadden omdat we zo absurd lang in de rij hadden gestaan voor de Avatar-attractie.

We waren om kwart voor 6 in het park en zijn gelijk doorgelopen naar Festival of the Lion King dat om 6 uur begon. Dit was een show met zang en dans en acrobatiek. Erg mooi gedaan!

We hadden om 18.45 uur een Fastpass voor de Kali River Rapids, maar toen ik de app checkte zag ik de Fastpass niet meer staan! Er stond dat we een Fastpass hadden die we overal in konden leveren (maar natuurlijk NIET bij de Avatar-attracties, jammer!!!) We vonden dit raar maar toen we bij de Kali River Rapids aankwamen snapten we waarom: hij was gesloten wegens technische problemen! Balen!! We moesten eerst maar eens goed gaan nadenken wat we dan met de Fastpass wilden gaan doen, of een andere attractie of wachten totdat ie het wel gaat doen, maar ging dat nog wel gebeuren deze avond???

We zijn toen de Maharadja Jungle Trek gaan doen, dit was weer een wandelpad langs allerlei dieren, apen, tijgers, vogels, hele grote vleermuizen en een varaan. Hierna zijn we ergens gaan zitten om wat te eten en drinken en te wachten totdat we naar de volgende Fastpass konden.

Dat was Expedition Everest. Dit keer mochten we plaats nemen op de voorste 2 rijen, dat maakte de rit toch een tikkeltje spannender! De foto is trouwens erg grappig geworden, ik dacht dat de foto aan de linkerkant gemaakt werd, maar zoals je op de foto kunt zien was het dus rechts hahaha!!

Na deze rit hebben Caro en Olaf allebei een ijsje gekregen en hebben we wat rondgelopen zodat zij de ijsjes op konden eten. Olaf had een ijsje met chocola, niet zo'n goed idee met dat warme weer!:


We hebben in Dinoland nog een foto laten maken en zijn toen weer naar Afrika gelopen. Ik had op de app gecheckt of de Kali River Rapids alweer open was, maar helaas. We wilden toch gebruik maken van onze Fastpass en zijn nog een keer de Kilimanjaro Safaris gaan doen. Dit keer in het donker, dat was toch heel anders dat de vorige keer. We hebben nu ook de hyena's en de leeuwen gezien die je overdag niet zult zien.

Na de safari moesten we nog even wachten voordat we naar de River of Lights konden gaan. We hebben ergens staan kijken bij een bandje dat lekkere tropische nummertjes speelde. Er kwamen ook dansers bij. Iedereen mocht meedoen. Olaf wilde wel maar durfde niet. Ik stond op een gegeven moment met Olaf te dansen en opeens werd ik door één van de danseressen meegetrokken voor een dansje. Ik zag haar niet eens aankomen en  kon ook niet meer beleefd "nee" zeggen!! Dus ik heb netjes een dansje met deze dame gemaakt, tot hilariteit van Maurice, Caro en Olaf!

Inmiddels was het wel tijd geworden om naar Rivers of Light te gaan. We konden plaatsnemen op de tribune en moesten nog zo'n 20 minuten wachten. Om half 11 (het was echt een latertje dit keer!) begon de show. Het was écht een mooie show, met allemaal fonteinen en bewegende beelden van dieren die geprojecteerd werden op de waterstralen. Ik vind het moeilijk om dit te beschrijven. Misschien maken de foto's het wat duidelijker. Ik heb ook nog een filmpje, dat probeer ik later deze week hier nog te plaatsen.


Om kwart voor 11 was het afgelopen en zijn we als een speer naar de uitgang gegaan. Olaf stond namelijk écht op instorten! Een uurtje later waren we thuis en Caro en Olaf zijn, tezamen met hun nieuwe knuffels, meteen gaan slapen.

Ik heb nog deze blog geschreven, maar het toevoegen van de foto's moet maar tot morgen wachten. Het is inmiddels bijna half 1 en ik vind het ook wel mooi geweest voor vandaag!

Morgen weer een dag!!!!!



2 opmerkingen:

  1. Ik mis een foto van jou El met Santa ��.
    Hoop dat jullie ruimte genoeg hebben in de koffers terug. ��.

    Leuk hoor om alle verhalen te lezen. Enjoy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Dees! Die foto is er wel hoor, eentje met de hele familie, maar die wil ik misschien als kerstkaart gaan gebruiken dus die houd ik nog even geheim!!

    Enne wat de ruimte betreft, we zijn met 3 koffers heen gegaan terwijl we er 4 mogen hebben dus we kunnen er altijd nog eentje bij kopen!!

    BeantwoordenVerwijderen