maandag 31 juli 2017

Bye bye Orlando, Hello Fort Myers

Vanmorgen om kwart voor 8 ging de wekker, dat was weer even wennen hoor! Bij het uit het raam kijken zag ik weer één grote grijze wolkenmassa en op het nieuws zagen we dat het vandaag een érg slechte dag ging worden. Tropical storm Emily trekt vandaag over centraal Florida en komt bij Tampa aan land. En laten wij nu nét die richting op moeten vandaag!

We zouden vandaag in Clearwater Beach een boottocht gaan maken met Little Toot om dolfijnen te spotten. Vanmorgen maar even gebeld naar ze en helaas is de tocht gecanceld vanwege de tropical storm.

We hebben daarom iets rustiger aan gedaan. Bedden afgehaald, wasmachine en vaatwasser aan, alle spullen in de auto en nog even stofzuigen en toen waren we om kwart voor 10 klaar om te vertrekken.

Dag huis, we hebben 2 weken lang van je genoten!

Onderweg hebben we zo ontzettend veel regen gehad dat we soms echt geen hand voor ogen zagen, de ruitenwissers konden de hoeveelheid water niet aan!

Rond 12.00 uur zijn we in de omgeving van Tampa gestopt bij een Panera Bread voor de lunch. Het weer was zo heftig; het waaide zo hard dat we de autodeur stevig vast moesten houden. Maurice had ons bij de ingang afgezet en van dat kleine stukje van de auto naar de ingang waren we doorweekt. Moet je nagaan hoe nat Maurice was, hij moest vanaf de parkeerplaats komen!

We hebben een klein uurtje gezeten bij Panera Bread en een heerlijke combi van een sandwich met soep gegeten, Maurice een steak and cheese sandwich met Chicken noodle soup en ik 'the Italian' sandwich (met kaas, ham, salami en rucola) en een uiensoep. Caro en Olaf hadden allebei een ham sandwich.

Het was gelukkig minder hard gaan regenen en na een tijdje stopte het zelfs helemaal met regenen.

Maurice begon een beetje slaap te krijgen dus rond 14.00 uur hebben we de highway verlaten en zijn we naar Venice Beach gereden waar we lekker zijn gaan uitwaaien op het strand. Caro en Olaf hadden plezier met de golven en ik ben schelpen gaan zoeken. De rode vlag wapperde flink dus zwemmen was verboden.

Na een half uurtje begon het weer te druppelen dus gauw weer terug naar de auto. Net op weg kwamen we weer terecht in een flinke bui. En zo is onze reis eigenlijk verder verlopen, soms droog en dan weer een hele heftige bui. Het laatste uur bleef het droog en toen we om half 5 bij ons hotel in Fort Myers Beach aankwamen scheen het zonnetje zelfs weer.

De kamer is nogal aan de kleine kant, dat is flink wennen na 2 weken villa. Caro en Olaf hebben meteen hun zwemkleren aan gedaan en zijn het zwembad gaan testen. Maurice en ik hebben bij het zwembad gezeten, wat foto's gemaakt van Caro en Olaf en het Nederlandse nieuws gelezen via het internet. Ook heb ik zitten appen met Judith en Jan-Willem die op vakantie zijn aan de noordwest kust van Amerika.

Deze hagedis liep bij het zwembad rond, met nog zo'n 4 andere vriendjes. Zo groot hebben wij ze in Orlando niet gezien!

Nadat Caro en Olaf gedoucht hadden zijn we naar Naples gereden om te gaan eten bij The Cheesecake Factory. We waren echter niet de enigen die dat idee hadden, wat was het daar druk!!! We kregen een buzzer mee en moesten een half uur wachten.

Ik heb hier heerlijk gegeten, gegrilde kip met champignons, ui en bacon in een witte wijn saus. Maurice vond zijn gerecht, Chicken Teriyaki, wat tegenvallen. En natúúrlijk heb ik samen met Olaf een stuk cheesecake gedeeld, de chocolate mousse cheesecake. Het was héérlijk maar véél te machtig!!! Zelfs samen kregen we de punt niet op.

In de stromende regen reden we stapvoets weer terug naar ons hotel. We hadden enorm slecht zicht door de grote hoeveelheid water die er naar beneden kwam.

Nog even mijn dagelijkse verslag geschreven en de foto's toegevoegd en dan ga ik zo ook maar mijn bed in. De regen blijft maar vallen en slaat tegen de ramen van de hotelkamer aan. Ik ben benieuwd wat we morgenochtend aantreffen!! We zagen net op het nieuws dat deze tropische storm redelijk onverwacht is gekomen en iedereen nogal overvallen heeft. Ook zagen we berichten over overstromingen.

Helaas is vandaag dus een andere dag geworden dan we hadden gepland, geen dolfijnentour, geen bezoek aan een mooi natuurpark, geen lekker zonnen op het strand.  Maar het weer hebben we nu éénmaal niet zelf in de hand. Hopelijk is het morgen beter weer, fingers crossed dan maar!!

1. Jammer van het weer maar idd niet in de hand. F Meyers en napels zijn wij beide keren dat we er waren ook een paar dagen geweest super leuk En in Napels erg veel goede restaurants.
    Mooie kerstmok Ellen eindelijk weer een erbij. Yeahhhhhh.

2. Kunnen jullie alvast wennen aan het Nederlandse weer. Ook veel regen afgelopen week.
    Frank Schuiling

3. Het weer heb je inderdaad niet in de hand, maar een tropische storm lijkt me een belevenis op zich. Wat een prachtige wolkenluchten! Hier in Nederland is er overigens ook veel regen.