maandag 17 juli 2017

Van Miami naar Orlando

De eerste nacht verliep best goed, we hebben allemaal prima geslapen maar om half 5 was ik echt klaarwakker! Caro heeft het het langst volgehouden, zij werd om 6 uur wakker.

Het hotel serveerde vanaf 6 uur ontbijt, kwam dat even goed uit voor ons, om half 7 zaten wij dus al lekker te ontbijten!

Om half acht hadden we de koffers weer in de auto en zijn we naar South Beach gereden. Wat een mooie rit was dat met het uitzicht op de skyline van Miami. We hebben de auto ergens in een parkeergarage gezet en zijn op het strand gaan kijken en gaan pootje baden in zee.

Daarna hebben we nog wat rondgewandeld over Ocean Drive maar we moeten echt nog wennen aan het warme vochtige klimaat hier in Florida en hebben redelijk snel weer de auto opgezocht. We schrokken flink toen we gingen betalen in de parkeergarage. We hebben ongeveer een uur geparkeerd en moesten 20 (!) dollar betalen!

Toen we lekker weer in de gekoelde auto zaten hebben we de navigatie ingesteld op het adres van onze villa en zijn we op ons gemak naar Kissimmee (Orlando) gereden. Rond 15.00 uur kwamen we aan bij de villa. Gauw naar binnen en de hele villa geïnspecteerd en hij is goedgekeurd. De inrichting is niet onze smaak, maar  we komen hier de komende 2 weken wel door.

Caro en Olaf wilden graag het zwembad uitproberen maar dat moest nog even wachten, eerst moesten er boodschappen gedaan worden. We zijn naar de Wal-Mart gereden en hebben onze ogen uitgekeken, wat een grote winkel was dat! Olaf heeft al een deel van zijn vakantiegeld uitgegeven, hij heeft een set van Lego Nexo Knights gekocht. Ik heb me trouwens enorm verbaasd over de enorme hoeveelheid plastic tasjes die gebruikt worden voor de boodschappen,  bijna ieder artikel gaat in een nieuw tasje!

Het weer was tijdens ons bezoek helemaal omgeslagen, de lucht zag pikzwart en het begon al zachtjes te druppelen. We hebben gauw de boodschappen in de auto gezet en zijn snel terug gereden naar de villa. We waren echt net op tijd binnen, de regen kwam met bakken uit de hemel en het onweerde ook flink. Helaas bleef het de hele avond regenen dus van het zwemmen is helaas niets meer gekomen.

We gaan zo weer allemaal op tijd ons bed in, morgen staat de eerste dag Disney op het programma!

Helaas lukt het me nog niet om foto's te plaatsen, die houden jullie dus nog te goed!