zaterdag 22 juli 2017

Blizzard Beach en shoppen

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan. Ik was wel alweer om kwart voor 7 wakker maar heb nog lekker liggen lezen in bed. Caro en Olaf lagen om half 9 alweer in het zwembad terwijl Maurice en ik alvast wat toast met scrambled eggs aten.

We besloten om naar 1 van de 2 Disney waterparken te gaan. Om 10.00 uur stapten we in de auto, we besloten dat we naar het eerste waterpark zouden gaan dat we tegenkwamen en dat was Blizzard Beach. Dit waterpark staat helemaal in het teken van de winter, met sneeuw en kerstmuziek.

Bij binnenkomst een kluis gehuurd voor portemonnee, sleutels en mobiele telefoon en ligbedden gezocht. Caro en Olaf sprongen bijna meteen het water in!


Nadat ze even gezwommen hadden zijn we een rondje gaan lopen om te kijken wat er allemaal te doen was. Jammer was dat het best wel druk was en dat er dus flinke wachtrijen waren voor de glijbanen. We zijn met zijn 4en allereerst van de Snow Stormers-glijbaan gegaan (wachttijd 20 minuten). Hier ga je liggend op een matje op je buik van een slalommende glijbaan af.

Hierna wilden we van de Summit Plummet, de hoogste en stijlste glijbaan in het park. We stonden in de rij om met de stoeltjeslift naar boven te gaan maar na een kwartier wachten moesten we uit de rij; de stoeltjeslift ging dicht vanwege onweer in de omgeving. We zijn toen maar richting de trap gelopen. Olaf wilde echter toch niet en is met Maurice naar het kindergedeelte gegaan waar hij gewoon kon zwemmen en spelen met/op de ijsschotsen. Caro en ik zijn wel naar boven gelopen. Voor de Summit Plummet stond echter een wachtrij van 60 minuten. Dat vonden we écht teveel en we kozen voor de glijbaan ernaast, de Slush Gusher. Ook hier moesten we nog 30 minuten in de rij staan!
Deze glijbaan was net wat minder hoog dan de Summit Plummet maar wij vonden dit al eng genoeg! Ook deze glijbaan ging keihard. Je moest armen en benen kruizen bij het naar beneden glijden en je kwam zelfs los van de glijbaan! En zeer dat het deed aan je billen!!! Maar het was wel héél cool!

Toen we boven op de berg stonden te wachten tot we aan de beurt waren zagen we al een hele donkere lucht. En een kwartiertje na onze afdaling klonk er een flinke donderslag. Meteen werd er omgeroepen dat iedereen het water uit moest. We wilden graag voor de bui in de auto zitten, dus we hebben snel onze handdoeken en kleren bij elkaar gepakt en zijn naar de kluisjes gegaan voor onze spullen. Helaas barstte toen de bui al los. Dus we hebben bij de kluisjes een kwartier staan schuilen. De regen werd echter niet minder maar we waren het wachten wel beu, dus we hebben allemaal een badlaken omgeslagen en zijn door de regen naar de auto gelopen.

Na een korte stop bij de Walmart zijn we naar de villa gereden om droge kleren aan te doen. Na wat gegeten en gedronken te hebben zijn we naar Premium Outlets aan International Drive gereden om wat te gaan shoppen. Het verkeer was weer een complete ramp dus we hebben er 2x zo lang over gedaan dan dat de navigatie aangaf!

Bij de mall aangekomen zijn we opgesplitst, Maurice en Olaf zijn samen op pad gegaan en Caro en ik. Maar wat was het ongelovelijk druk in de mall zeg!! We hadden uiteindelijk maar 2 winkels gezien en toen was het alweer tijd om naar het afgesproken punt te gaan waar we de mannen weer zouden treffen. Maar Caro en ik hebben toch wat leuke kleren kunnen kopen bij de GAP en bij Justice. En Olaf was helemaal blij met zijn 2 dozen Lego die hij had gekocht bij de Toys'R'Us.

We zijn gaan eten bij een Italiaans restaurant in de mall en daarna zijn we nog even naar Tommy Hilfiger geweest waar Olaf voor zichzelf een hele hippe broek in camouflageprint heeft uitgezocht.

Toen vonden we het wel weer mooi geweest, het was tenslotte alweer half 9 en we moesten nog zo'n 3 kwartier terug rijden. En ik wilde ook nog een stop maken bij de Walgreens of CVS, een soort van drogist/apotheek om Dayquil/Nyquil te kopen. Ik heb een flinke kou opgelopen en deze pillen werken enorm goed, hopelijk kan ik de verkoudheid dan een beetje onderdrukken!

Morgen gaan we ome Rien en Sandra opzoeken in Jacksonville. We blijven daar ook een nachtje slapen dus ik weet niet of ik morgen tijd heb om een verslag te schrijven! 

4 opmerkingen:

  1. Goede Morgen Fam Straver
    Jullie kennen ons misschie niet maar wij volgen jullie al van begin af
    Gerrit doe ook al jaren een blog schrijven en vind het dan altijd leuk als hij op staat dat er een reactie op staat
    Nou zie ik al de hele week bij jullie niks
    Ja ik weet nooit wat ik moet reageren maar ik ga het vanaf nu proberen
    Veel plezier bij Ome Rien en we kijken uit naar jullie vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Joke en Gerrit,

      Hartelijk dank voor jullie reactie! Ik kijk inderdaad iedere dag vol spanning of er reacties zijn op onze blog en ben iedere keer een beetje teleurgesteld om te zien dat er geen reacties zijn! Ik ben dan ook erg blij met jullie reactie! Leuk dat jullie met ons meelezen!
      groetjes, Ellen

      Verwijderen
  2. Hoi hoi leuk om te lezen hoor. En anders altijd leuk om laterzf terug te lezen! Jullue zijn wel actief zeg. Wij zitten heerlijk aan het zwembad of op het strand hier op Rhodos! Groeten, Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog! Over een week vertrekken wij en dit park staat ook op onze lijst.... lijkt me geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen